Franczyza lokalu gastronomicznego

Branża gastronomiczna w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie, dotyczy to nie tylko większych miast, jak Warszawa czy Kraków, ale również mniejszych miejscowości.

Nic dziwnego, w końcu w kraju standard życia się poprawia i ludzie mają więcej pieniędzy na stołowanie się na mieście. Dlatego teraz też jest idealny czas dla osób, które zawsze marzyły o założeniu własnego biznesu w tej branży, np. w postaci franczyzy.

Opłata za markę

W branży restauratorskiej franczyza jest coraz bardziej popularną opcją, jednak co właściwie oznacza ten termin? Ogólnie rzecz biorąc opcja ta polega na odpłatnym korzystaniu ze znanej marki. Otwieramy własną restaurację pod szyldem, który jest już kojarzony przez konsumentów, dzięki czemu łatwiej zdobyć nam zaufanie potencjalnych klientów. Oczywiście zanim w ogóle zdecydujemy się na skorzystanie z takiej opcji powinniśmy skorzystać z usług doradcy do spraw franczyzy.

katalog franczyz

Taka osoba doskonale orientuje się w prawie biznesowym, zna wszelkie techniki stosowane przez nieuczciwych franczyzodawców i potrafi oszacować ryzyko, z jakim wiąże się tego typu kontakt, z którego jako osoby niedoświadczone możemy sobie nie zdawać sprawy.

Poszukiwanie doradcy

Jak jednak znaleźć doradcę, który rzeczywiście będzie mógł nam w stanie pomóc w takiej sytuacji? Jako, że franczyza jest obecnie w Polsce bardzo popularną opcją, to na rynku funkcjonuje wiele firm świadczących usługi w zakresie doradztwa. Niestety, z tego powodu łatwo jest naciąć się na oszustów, którzy nie znają się na temacie i chcą jedynie wyłudzić od nas pieniądze.

Dlatego pierwszą rzeczą, jaką warto zrobić poszukując doradcy, będzie popytanie wśród znajomych biznesmenów – może oni podpisując umowę na franczyzę korzystali z tego typu usług? Jeśli nie znajdziemy nikogo takiego pozostają nam poszukiwania w internecie. Sieć jest pełna stron branżowych, na których przedsiębiorcy dzielą się swoimi doświadczeniami z poszczególnymi doradcami. Należy tylko uważać na posty sponsorowane, wiele firm opłaca bowiem osoby, które piszą na ich temat pochlebne komentarze.

Na co zwrócić uwagę

Jednak są kwestie w których doradca nam nie pomorze, bo należą one wyłącznie od naszych preferencji. Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się, jaki profil lokalu gastronomicznego chcemy prowadzić. Jeśli bowiem specjalizujemy się w kuchni włoskiej, to franczyza lokali typu fast food na pewno nie będzie dobrym pomysłem. Poza tym warto zadać sobie pytanie, jak duża autonomia w naszym lokalu nas interesuje. W zależności bowiem od franczyzodawcy inne opcje będą wchodzić w zakres kontraktu.

Niekiedy będą to tylko receptury dan a innym razem również wystój lokalu czy nawet uniformy pracowników. Niekoniecznie musimy od razu wybierać franczyzę, która jest popularna w całym kraju, bowiem za taką dopiero zdobywającą renomę zapłacimy znacznie mniej i będziemy mieli czynny udział w rozwoju marki. W obecnych czasach gastronomia tak bardzo się rozwija, że wystarczy dobre menu i ciekawa lokalizacja, aby lokal rzeczywiście zarobił na siebie.

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *